Przypominacz

W tym miejscu przypomnę zapominalskim
 jakie zadania domowe powinny znaleźć się w zeszycie.

 II SEMESTR
3. ZADANIE DOMOWE
Tabela w arkuszu kalkulacyjnym - wybrane dane, wybranych państw Europy. 


2. ZADANIE DOMOWE
Nie zapomnijcie wykonać tabeli i pozbierać dane.
Pamiętajcie, każdy z Was miał uzupełnić jedno państwo .


1. ZADANIE DOMOWE  - luty 2015
W zeszytach napiszcie jakiego formatu najlepiej używać się do zapisywania obrazów i dlaczego.



I SEMESTR
Zadanie 1
25 września 2014
Odpowiedzieć na pytanie (w zeszycie oczywiście): "Co trzeba zrobić, aby komórki w tabeli miały kształt kwadratu? 


Zadanie 2
10 października 2014
Napisać w zeszycie: skrót klawiaturowy dla operacji kopiowania i wklejania.


Zadanie 3
3 listopada 2014
W zeszytach napiszcie odpowiedź na poniższe pytanie. Do czego służy malarz animacji, jak można stosować to narzędzie?


Zadanie 4
23 listopada 2014
Odszukajcie informacji co to takiego jest NETYKIETA i napiszcie odpowiedź w zeszycie.


Zadanie 5
25 stycznia 2015

W zeszytach napiszcie w jakich formatach występują pliki dźwiękowe. 



WsipNet.pl
PIN klasy: mq2qv7r5

Sposób sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów

Formy aktywności
Jak często występuje
Uwagi
ćwiczenia wykonywane w trakcie lekcji
na każdej lekcji
sprawdzane są wyniki pracy
praca na lekcji
na każdej lekcji
sprawdzany jest sposób pracy, aktywność, przestrzeganie zasad bezpiecznej pracy
odpowiedzi ustne, udział w dyskusjach
czasami


kartkówki, sprawdziany
rzadko

prace domowe
czasami

referaty, opracowania
głównie w ramach realizacji projektów (ciągów lekcji)

przygotowanie do lekcji
wtedy, gdy potrzebne
zwracamy uwagę na pomysły i przygotowane materiały do pracy na lekcji
udział w konkursach
nieobowiązkowo
wpływa na podwyższenie oceny

Opis wymagań, które uczeń powinien spełnić, aby uzyskać ocenę:
CELUJĄCĄ
Uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze wszystkie zadania przewidziane w ramach lekcji i zadania dodatkowe. Jego wiadomości i umiejętności wykraczają poza te, które są zawarte w programie zajęć komputerowych.
Jest aktywny na lekcjach i pomaga innym. Bezbłędnie wykonuje ćwiczenia na lekcji, trzeba mu zadawać dodatkowe, trudniejsze zadania. Bierze udział w konkursach informatycznych, przechodząc w nich poza etap wstępny. Wykonuje dodatkowe prace informatyczne, takie jak przygotowanie pomocniczych materiałów na komputerze, pomoc innym nauczycielom w wykorzystaniu komputera na ich lekcjach.
BARDZO DOBRĄ
Uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze wszystkie zadania przewidziane w ramach lekcji. Opanował wiadomości i umiejętności zawarte w programie zajęć komputerowych.
Na lekcjach jest aktywny, pracuje systematycznie i potrafi pomagać innym w pracy. Zawsze zdąży wykonać ćwiczenia na lekcji i robi to bezbłędnie.
DOBRĄ
Uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze nie tylko proste zadania. Opanował większość wiadomości i umiejętności, zawartych w programie zajęć komputerowych. Na lekcjach pracuje systematycznie i wykazuje postępy. Prawie zawsze zdąży wykonać ćwiczenia na lekcji i robi to niemal bezbłędnie.
Uczeń osiągnął podstawowe umiejętności wymienione w podstawie programowej, czyli:
· Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem; świadomość zagrożeń i ograniczeń związanych z korzystaniem z komputera i Internetu.
· Komunikowanie się za pomocą komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
· Wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł; opracowywanie za pomocą komputera rysunków, motywów, tekstów, animacji, prezentacji multimedialnych i danych liczbowych.
· Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera.
· Wykorzystywanie komputera do poszerzania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin, a także do rozwijania zainteresowań.
DOSTATECZNĄ
Uczeń potrafi wykonać na komputerze proste zadania, czasem z niewielką pomocą. Opanował wiadomości i umiejętności na poziomie nieprzekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej zajęć komputerowych. Na lekcjach stara się pracować systematycznie, wykazuje postępy. Zazwyczaj zdąży wykonać ćwiczenia na lekcji.
DOPUSZCZAJĄCĄ
Uczeń czasami potrafi wykonać na komputerze proste zadania, opanował część umiejętności zawartych w podstawie programowej. Na lekcjach pracuje niesystematycznie, jego postępy są zmienne, nie udaje mu się ukończyć wykonania niektórych ćwiczeń na lekcji. Braki w wiadomościach i umiejętnościach nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy i umiejętności informatycznych w toku dalszej nauki.
NIEDOSTATECZNĄ
Uczeń nie potrafi wykonać na komputerze prostych zadań. Nie opanował podstawowych umiejętności zawartych w podstawie programowej. Nie wykazuje postępów w trakcie pracy na lekcji, nie pracuje na lekcji lub nie udaje mu się ukończyć wykonania ćwiczeń na lekcji. Nie ma wiadomości i umiejętności niezbędnych do kontynuowania nauki na wyższym poziomie.
Uczeń może poprawić ocenę.
Wykonując powtórnie najgorzej ocenione zadania w trakcie dodatkowych zajęć poza lekcją lub w domu, jeśli jest taka możliwość.
Uczeń może być nieprzygotowany do lekcji dwa razy w semestrze. Swoje nieprzygotowanie powinien zgłosić nauczycielowi przed lekcją. To nie zwalnia go jednak z udziału w lekcji.
Przy dłuższej nieobecności uczeń powinien nadrobić istotne ćwiczenia i zadania wykonywane na opuszczonych lekcjach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz