W tym miejscu przypomnę zapominalskim
jakie zadania domowe powinny znaleźć się w zeszycie.
II SEMESTR
3. ZADANIE DOMOWE
Tabela w arkuszu kalkulacyjnym - wybrane dane, wybranych państw Europy.
2. ZADANIE DOMOWE
Nie zapomnijcie wykonać tabeli i pozbierać dane.
Pamiętajcie, każdy z Was miał uzupełnić jedno państwo .
1. ZADANIE DOMOWE - luty 2015
W zeszytach napiszcie jakiego formatu najlepiej używać się do zapisywania obrazów i dlaczego. Tabela w arkuszu kalkulacyjnym - wybrane dane, wybranych państw Europy.
2. ZADANIE DOMOWE
Nie zapomnijcie wykonać tabeli i pozbierać dane.
Pamiętajcie, każdy z Was miał uzupełnić jedno państwo .
1. ZADANIE DOMOWE - luty 2015
I SEMESTR
Zadanie 1
25 września
2014
Odpowiedzieć na pytanie (w zeszycie oczywiście): "Co trzeba
zrobić, aby komórki w tabeli miały kształt kwadratu?
Zadanie 2
10 października
2014
Napisać w zeszycie: skrót klawiaturowy dla operacji kopiowania i
wklejania.
Zadanie 3
3 listopada
2014
W zeszytach napiszcie odpowiedź na poniższe pytanie. Do czego
służy malarz animacji, jak można stosować to narzędzie?
Zadanie 4
23 listopada
2014
Odszukajcie informacji co to takiego jest NETYKIETA i napiszcie
odpowiedź w zeszycie.
Zadanie 5
25 stycznia 2015
W zeszytach napiszcie w jakich formatach występują pliki dźwiękowe.
WsipNet.pl
PIN klasy: mq2qv7r5
Zadanie 5
25 stycznia 2015
W zeszytach napiszcie w jakich formatach występują pliki dźwiękowe.
WsipNet.pl
PIN klasy: mq2qv7r5
Sposób sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów
Formy aktywności
|
Jak często występuje
|
Uwagi
|
ćwiczenia wykonywane w trakcie lekcji
|
na każdej lekcji
|
sprawdzane są wyniki pracy
|
praca na lekcji
|
na każdej lekcji
|
sprawdzany jest sposób pracy, aktywność, przestrzeganie zasad bezpiecznej pracy
|
odpowiedzi ustne, udział w dyskusjach
|
czasami
| |
kartkówki, sprawdziany
|
rzadko
| |
prace domowe
|
czasami
| |
referaty, opracowania
|
głównie w ramach realizacji projektów (ciągów lekcji)
| |
przygotowanie do lekcji
|
wtedy, gdy potrzebne
|
zwracamy uwagę na pomysły i przygotowane materiały do pracy na lekcji
|
udział w konkursach
|
nieobowiązkowo
|
wpływa na podwyższenie oceny
|
Opis wymagań, które uczeń powinien spełnić, aby uzyskać ocenę:
CELUJĄCĄ
Uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze wszystkie zadania przewidziane w ramach lekcji i zadania dodatkowe. Jego wiadomości i umiejętności wykraczają poza te, które są zawarte w programie zajęć komputerowych.
Jest aktywny na lekcjach i pomaga innym. Bezbłędnie wykonuje ćwiczenia na lekcji, trzeba mu zadawać dodatkowe, trudniejsze zadania. Bierze udział w konkursach informatycznych, przechodząc w nich poza etap wstępny. Wykonuje dodatkowe prace informatyczne, takie jak przygotowanie pomocniczych materiałów na komputerze, pomoc innym nauczycielom w wykorzystaniu komputera na ich lekcjach.
BARDZO DOBRĄ
Uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze wszystkie zadania przewidziane w ramach lekcji. Opanował wiadomości i umiejętności zawarte w programie zajęć komputerowych.
Na lekcjach jest aktywny, pracuje systematycznie i potrafi pomagać innym w pracy. Zawsze zdąży wykonać ćwiczenia na lekcji i robi to bezbłędnie.
DOBRĄ
Uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze nie tylko proste zadania. Opanował większość wiadomości i umiejętności, zawartych w programie zajęć komputerowych. Na lekcjach pracuje systematycznie i wykazuje postępy. Prawie zawsze zdąży wykonać ćwiczenia na lekcji i robi to niemal bezbłędnie.
Uczeń osiągnął podstawowe umiejętności wymienione w podstawie programowej, czyli:
· Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem; świadomość zagrożeń i ograniczeń związanych z korzystaniem z komputera i Internetu.
· Komunikowanie się za pomocą komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
· Wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł; opracowywanie za pomocą komputera rysunków, motywów, tekstów, animacji, prezentacji multimedialnych i danych liczbowych.
· Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera.
· Wykorzystywanie komputera do poszerzania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin, a także do rozwijania zainteresowań.
DOSTATECZNĄ
Uczeń potrafi wykonać na komputerze proste zadania, czasem z niewielką pomocą. Opanował wiadomości i umiejętności na poziomie nieprzekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej zajęć komputerowych. Na lekcjach stara się pracować systematycznie, wykazuje postępy. Zazwyczaj zdąży wykonać ćwiczenia na lekcji.
DOPUSZCZAJĄCĄ
Uczeń czasami potrafi wykonać na komputerze proste zadania, opanował część umiejętności zawartych w podstawie programowej. Na lekcjach pracuje niesystematycznie, jego postępy są zmienne, nie udaje mu się ukończyć wykonania niektórych ćwiczeń na lekcji. Braki w wiadomościach i umiejętnościach nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy i umiejętności informatycznych w toku dalszej nauki.
NIEDOSTATECZNĄ
Uczeń nie potrafi wykonać na komputerze prostych zadań. Nie opanował podstawowych umiejętności zawartych w podstawie programowej. Nie wykazuje postępów w trakcie pracy na lekcji, nie pracuje na lekcji lub nie udaje mu się ukończyć wykonania ćwiczeń na lekcji. Nie ma wiadomości i umiejętności niezbędnych do kontynuowania nauki na wyższym poziomie.
Uczeń może poprawić ocenę.
Wykonując powtórnie najgorzej ocenione zadania w trakcie dodatkowych zajęć poza lekcją lub w domu, jeśli jest taka możliwość.
Uczeń może być nieprzygotowany do lekcji dwa razy w semestrze. Swoje nieprzygotowanie powinien zgłosić nauczycielowi przed lekcją. To nie zwalnia go jednak z udziału w lekcji.
Przy dłuższej nieobecności uczeń powinien nadrobić istotne ćwiczenia i zadania wykonywane na opuszczonych lekcjach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz